מתכונים מאפריקה, מתכונים נהדרים מיבשת אפריקה

מתכונים מאפריקה, מתכונים נהדרים מיבשת אפריקה

מעבר לצפון אפריקה, דרומה, מעבר למדבר סהרה החם ורחב הידיים, יש את חלקה השני של יבשת אפריקה. שהוא הרבה יותר מודרני ומקסים מהתדמית שיצאה לו. מדינות מלאות באנשים נהדרים ויפים, מוזיקה נהדרת והמון אוכל טוב - ולכן, הבאנו לכם מתכונים נהדרים מהמטבח האפריקאי שיעשו לכם חשק לקחת מזוודה עם כל הבגדים היפים ולטוס לטייל שם.

*איפה אוכלים אוכל אפריקאי? בבית. לפניכם מתכונים משגעים שקל וכייף להכין בבית. כמו כן, באתר שלנו תוכלו למצוא עוד המון מתכונים מיבשת אפריקה שאסור לפספס.

*לעוד בלוגים - לחצו כאן. 

*רוצים להכיר יותר את אפריקה? להכיר מנקודת מבט עדכנית ואמיתית? זה הזמן להכיר את וודה מאיה, היוטיובר מספר אחת באפריקה - לעוד פרטים לחצו כאן.

עוגת ליים בחושה ונהדרת
  • 5/5

עוגת ליים בחושה, מתוקה, רכה ונפלאה. לימוני הליים קטנים בדרך כלל מהלימון, ובעלי טעם וניחוח מיוחד ושונה. שאין ליים טרי בחנויות אנחנו לא מוותרות וקונות מיץ ליים בחנויות הטבע. עוגת הליים הנפלאה הזאת מגיעה אלינו מקונגו שבמרכז אפריקה. עוגת ליים מקונגו.

כדורי קוקוס נהדרים, שוּקוּ-שוּקוּ
  • 5/3.3

כדורי שוּקוּ -שוּקוּ הם עוגות קטנות של כדורי קוקוס טעימים וממכרים. קינוח ניגרי בטעם מתוק, קל להכנה ומהיר הכנה. שאומץ גם על ידי מדינות שכנות באפריקה בזכות טעמו הנהדר. פינוק אפריקאי מתוק בגודל ביס העשוי עם פתיתי קוקוס ומעט מרכיבים נוספים. קינוח Shuku Shuku מניגריה, שבמערב אפריקה.

עוגיות בטטה קטנות, עוגות גולאבג'מון מזמביה
  • 5/0

כדורי בטטה מתוקים טעימים. קלים להכנה. עבור אנשים בזמביה שאין להם תנור, זאת עוגה או עוגייה קטנה הכי טעימה שיש. מדובר בקינוח פופולרי מאוד. את הכדורים מטגנים במהירות לכדורים קטנים, זהובים, פריכים. מתוקים ורכים בפנים. קינוח קל להכנה וטעים מאוד. בזמביה הם נחשבים עוגות קטנות.

בננות מקורמלות בתנור, קינוח בננות מושלם
  • 5/5

קינוח בננה מקורמלת בתנור הוא קינוח טעים ומתוק, מהיר הכנה וקל להכנה. הבננות נאפות בתנור ומקבלות טעם מקורמל מתוק וטעים. יש איזון טעמים נפלא. קינוח טעים שכולם יאהבו. מקשטים ומגישים. אל תתנו לברנדי להטעות אתכם, זה באמת מנה שילדים ומבוגרים מתים עליה. גאנה בננה.

תבשיל בקר עם ירקות, תבשיל קדרה מהמטבח הקנייתי
  • 5/0

תבשיל קדרה מהמטבח האפריקאי. מנה אהובה הנאכלת על ידי מיליוני קנייתים ומלווה בדרך כלל באורז או בלחם אפריקאי הנקרא צ'אפטי. תבשיל בקר זה הוא מתכון שנהנים ממנו ברוב משקי הבית בקניה, שבמזרח אפריקה. הוא תמיד יוצא טעים כיוון שמכינים אותו עם תערובת התבלינים האפריקאית שחייבים להכיר ובהרבה אהבה.

שיפודי חזה עוף למנגל מתובלים בתערובת ג'ולוף, מעדן עוף מהמטבח האפריקאי
  • 5/0

שיפודי חזה עוף ברוטב מנצח על המנגל או במחבת פסים. משמש כמתאבן במסיבות המחולק בין המוזמנים וכמובן כחלק מהתפריט למנגל. קל להכנה, מהיר הכנה וטעים מאוד. שיפודי עוף מגאנה, אשר במערב אפריקה. שלמות.

בננה מטוגנת בפירורי לחם
  • 5/0

בננה מטוגנת בציפוי פריך עם פירורי לחם. בננות מטוגנות וטעימות העטופות בפירורי לחם המוגשות לצד כף שמנת חמוצה. מתכון בננות מטוגנות טעים וקל להכנה. מנה טעימה המגיעה כקינוח או כתוספת לארוחה.

ג'ולוף רייס מגאנה הכי טעים, אורז ג'ולוף אדום מגאנה
  • 5/0

יש המון מתכונים לאורז ג'ולוף. תוספת אורז נהדרת הנאכלת לאורך כל דרום מדבר סהרה. מדובר בתוספת אורז המתובל ברוטב עגבניות טעים. משתמשים בו ליום יום וגם לחגיגות. יש תחרות בין מדינות מערב אפריקה מי מכין את האורז האדום הטוב ביותר. לפניכם המתכון המנצח, עבורנו כאן בישראל. כיוון שזהו מתכון משפחתי קל להכנה וטעים. הוא שומר על האותנטיות שלו כיוון שאין בו בו מרכיבים שאין בארץ ולא שונָה כדי להתאימו למטבח הישראלי. אותנטי ומעולה.

עוף במרינדת לימון, בצל וחרדל משגע! עוף יאסה
  • 5/5

עוף במרינדת לימון, בצל וחרדל שנמס בפה בכל ביס. טעים מאוד וקל להכנה. עוף יאסה נחשב למאכל הלאומי של סנגל ובזכות טעמו המשובח הוא מן המאכלים המאפיינים ביותר של המטבח המערב אפריקאי. טעים וקל להכנה.

צ'פאטי קלאסי שמכינים בבית, צ'פאטי ממזרח אפריקה, לחם אפריקאי
  • 5/0

צ'פאטי הוא לחם הנפוץ בהודו ובמזרח אפריקה. זהו מאפה שטוח ודק, הדומה בצורתו לפיתה דקה, לאפה או טורטייה, אשר נאפה מבצק ללא שמרים. לפניכם מתכון צ'פאטי מקניה, אותו מכינים בצלייה מהירה על מחבת חמה. קל להכנה והכי טעים.

עוגת מאג ליים, עוגת ליים במאג בפחות מ-5 דקות
  • 5/0

עוגת ליים בספל היא עוגה לימונית וטעימה המאופיינת בחמיצות מעודנת וארומה ייחודית. הליים שונה מהלימון בטעמו בצבעו ובגודלו. כך שלמרות הדמיון עוגת ליים בכוס היא מעדן מסוג אחר. שאין ליים טרי בחנויות אנחנו לא מוותרות וקונות מיץ ליים בחנויות הטבע.

טארט חלב קל להכנה והכי טעים
  • 5/0

טארט חלב הוא קינוח מפנק עם מרכיבים שיש בכל בית. הטארט הוא מתוק טעים ועם מרקם קרמי בכל ביס. הטארט המושלם הזה מגיע אלינו מדרום אפריקה הרחוקה והיפה, שם הוא נחשב לקינוח פופולארי המוכר בכל בית. את הקלתית אופים בתנור אבל את המלית מכינים בסיר על הכיריים ומקררים יחד במקרר. מעדן אמיתי. מומלץ מאוד.

צ'יפס בננה ירוקה ומושלמת
  • 5/0

המתכון הזה מגיע אלינו מקניה הרחוקה והיפה שבמזרח אפריקה. אז עכשיו יש לכם תשובה לשאלה: מה אפשר לעשות עם בננות ירוקות. מעולם לא טעמנו צ'יפס טוב יותר. יש לו טעם של צ'יפס והוא בריא יותר. בננות ירוקות הן הבריאות ביותר מכיוון שיש בהן את כל הוויטמינים. לבננות ירוקות אין טעם חזק כמו של בננה בשלה. אפשר לטגן וגם אפשר לאפות על פי בחירתכם זה תמיד יוצא נהדר ויכול גם לבוא כתוספת לכל ארוחה.

פודינג חום הכי טעים מדרום אפריקה
  • 5/0

פודינג חום מדרום אפריקה הוא פודינג משגע וקל להכנה. מכיוון שצריך להגישו חם אנחנו מכניסות אותו לתנור בתחילת הארוחה ועד שמגיעים לשלב הקינוח הוא כבר מוכן. להכין את הרוטב זה עוד 5 דקות ומגישים. פודינג חום הוא קינוח משגע, טעים וקל להכנה. שמו בדרום אפריקה הוא Bruinpoeding, פודינג מלא אהבה וטעם המומלץ בחום.

קשיו קאיין שישדרג את מדף החטיפים שלכם
  • 5/0

אגוזי קשיו עם פלפל קאיין משדרג את מדף החטיפים שלכם. קשיו הוא אחד האגוזים הטעימים ביותר, אשר מכילים גם כמויות גבוהות של מינרלים כגון ברזל, אשלגן ועוד. קאיין הוא פלפל חריף עם טעם מיוחד. עכשיו אפשר לשדרג את הקשיו עם הפלפל קאיין לחטיף מהמם, שהולך נהדר עם משחקי כדורגל, תוכניות טלוויזיה, ספר או סתם אחרי ארוחה טובה. תראו, אפשר להשתמש במקום פלפל קאיין בפלפל צ'ילי אבל פלפל קאיין זה טעם אחר שכדאי להכיר.

שוקי עוף במרינדה ירוקה
  • 5/0

ארוחה מהירת הכנה וטעימה מאוד. שוקי העוף בתנור, תוכנית גריל, יוצרים טעם מיוחד וטעים. והכל בפחות מ 20 דקות. מתכון אהוב במיוחד מקמרון שהאפריקה.

מרינדה ירוקה בריאה וטעימה
  • 5/0

המרינדה הירוקה הטובה ביותר לצלייה. השתמשו בה עבור עוף בגריל, בשר בקר, דגים ולמרק. מרינדה מוצלחת מאוד מעשבי תיבול, ירקות שורש ועוד. מתכון מצוין מקמרון שבאפריקה.

רוטב פירי-פירי הכי קל להכנה!!
  • 5/0

הפירי-פירי הינו מרינדה מושלמת לעוף, דגים, בשר או ירקות. תערובת מאוזנת וחריפה . הרוטב נותן עוד טעם עשיר ועסיסי. ניתן להוסיף ממנו גם לסנדוויץ או לפסטה. רוטב קל להכנה וטעם. מתכון זה מגיע אלינו מלואנדה בירת אנגולה שבדרום מערב אפריקה.

קלווילה, בננות מטוגנות מתובלות, בסגנון אפריקאי
  • 5/0

קֶלווילֶה הוא מאכל רחוב נהדר של פרוסות בננה מתובלות בתבלינים ומטוגנות בשמן מגאנה שבמערב אפריקה. מה שהופך את הבננה המטוגנת להיות קלווילה, הוא טעם התבלינים המפולפל הנותן אפקט מתובל וטעים. מאכל אהוב וקל להכנה. אוכלים את הבננה המטוגנת כחטיף וכן כתוספת לארוחה. ארוחה שמתאימה לכל אירוע ולכל שעה ביום.

תערובת תבלינים לתיבול, תערובות ג'ולוף
תוספות | תבלין | פרווה
  • 5/0

מיקס תבלינים נהדר ומשתמשים בו לתיבול לפני צלייה, טיגון, בישול או על המנגל. עובד טוב במיוחד עם עוף ודגים וכמובן עם אורז. תערובת פשוט מצוינת. תערובת ג'וֹלוֹף מגאנה, שבמערב אפריקה

תערובת תבלינים לכל תבשיל בשר או עוף
  • 5/0

תערובת תבלינים אפריקאית נהדרת שתשדרג כל תבשיל עוף או בשר. בקניה אין ארוחה, כמעט, בלי התוספת מתערובות התבלינים, הנקראת מיצוזי. מיצוזי מיקס. תערובת מיצוזי. תערובת תבלינים מקניה.

עוגת ג'ינג'ר נוסח ג'מייקה
  • 5/0

עוגה שמגיעה אלינו מהאיים הקריביים. עוגת ג'ינג'ר נוסח מג'מייקה עוגה שתככב אצלכם בבית. יש המון עוגות זנגביל אבל זאת העוגה הטובה מכולם. אתם חייבים לנסות.

פנקייק בננה נוסח ג'מייקה
  • 5/0

פנקייקס בננה הם להיט אצל ילדים ומבוגרים בכל העולם. קלות מאוד להכנה, מתוקות וטעימות. אפשר לעטר בכדור גלידה ולהגיש כקינוח. ממכרות ומוכנות בכמה דקות. כל ביס אוורירי, מתוק וטעים. אפשר לקרוא להם גם לביבות בננה.

עוגת שוקולד קמח בננה ירוקה הכי טעימה וללא גלוטן באינגליש קייק
  • 5/5

מאז שתחלנו להשתמש בקמח בננה ירוקה שהיא ללא גלוטן, אנחנו מחליפות עימו גם קמח רגיל וגם קמח שקדים. קמח בננה ירוקה מתאים לדיאטת קיטו או לאנשים שרוצים עוגות טעימות ללא קמח וללא פחממות. קמח הבננות הירוקות מגיע אלינו מאפריקה שם משתמשים בקמח זה באופן רגיל יש בו מעלות רבות שהופכות אותו לאטרקטיבי. עוגת שוקולד עם קמח בננה ירוקה היא עוגה שוקולד מהממת באינגליש קייק קלה להכנה ומאוד טעימה.

צ'פאטי רולקס, אוכל רחוב מאוגנדה
  • 5/0

זו מנה פשוטה, המבושלת בצורה הטובה ביותר על ידי דוכני הרחוב של אוגנדה. זו מנה כל כך אהובה שקמפלה, בירת אוגנדה, מארחת באופן מסורתי פסטיבל רולקס שנתי. את המנה מכינים באמצעות צ'פאטי מזרח אפריקני טרי, המגולגל עם חביתה דקה המכילה עגבנייה, בצל וכוסברה. חביתת ביצה מגולגלת בצ'פאטי. סנדוויץ' הכי טעים. לא עונדים את זה, אוכלים את זה.

תגובות והערות: (1)
בוניטה
08/01/2023
 בוניטה

ענין אותי מאכלים ממדינות כאלה מאכלי מענינים מאוד התאהבתי בכמה מהם אנסה לעשות תודה רבה על המיד ועל המתכונים


כתוב תגובה או הערה:
יש להזין שם
יש להזין הערה